30.05.2023

STILL face automatizarea și mai inteligentă

Următoarea generație de automatizări

Hamburg, 30 mai 2023 - Subiectul automatizării este în prezent subiectul multor discuții în industria intralogistică. Cu sloganul "Automatizarea - acum și mai inteligentă", expertul în intralogistică și automatizare STILL face acum următorul pas: în timp ce automatizarea în industrie a fost până acum în primul rând un teren de joc pentru inovațiile tehnologice, experții din Hamburg doresc acum să răspundă în mod eficient și inteligent nevoilor reale și foarte specifice de automatizare ale clienților lor.

La ediția din acest an a târgului LogiMAT, STILL a prezentat stivuitoare industriale inovatoare în acțiune, în procese practice de automatizare.

Pe lângă dorința de a avea produse mai simple, STILL observă o cerere tot mai mare în rândul clienților pentru soluții de automatizare care pot fi implementate rapid și care sunt scalabile. "Automatizarea este, de asemenea, un răspuns la lipsa continuă de lucrători calificați, printre altele. Acest lucru se datorează parțial tendințelor demografice. Numeroși baby-boomeri vor intra în curând la binemeritata lor pensionare. În plus, este nevoie urgentă de personal în aproape toate industriile", spune Frank Müller, Senior Vice President Brand Management STILL, explicând această tendință. Soluțiile inteligente de automatizare sunt concepute pentru a ajuta la umplerea acestor goluri.

"În general, observăm că dorința de automatizare nu se mai limitează la cei care au adoptat timpuriu aceste soluții, care sunt mereu în căutarea celor mai noi tendințe și produse tehnice. Pentru multe companii, aceasta este acum singura modalitate de a contracara presiunea pentru eficiență. Și trebuie să fie cât mai rapidă, simplă și, bineînțeles, fiabilă - și, în mod ideal, fără modificări majore ale depozitului", adaugă managerul mărcii STILL.

Automatizarea devine o piatră de temelie strategică importantă

În acest context, în ultimii ani, automatizarea a devenit o piatră de temelie strategică deosebit de importantă pentru STILL. Cu toate acestea, Frank Müller avertizează: "Nu avem nevoie de mai mult, mai repede, mai departe - avem nevoie de mai inteligent!" Cu alte cuvinte, soluții inteligente, cu un nivel adecvat de automatizare, care pot fi implementate rapid, sunt scalabile și pot fi utilizate oriunde. De asemenea - și mai ales - în clădirile existente. "Mulți pot echipa un depozit complet nou pe un teren viran cu un grad ridicat de automatizare. Trucul este să aduci automatizarea inteligentă într-o structură de depozit existentă, de obicei foarte strânsă. Și tocmai pentru aceste aplicații brownfield, STILL oferă tehnologia de automatizare potrivită", subliniază Frank Müller.

Soluții inteligente pentru clădirile existente

În timp ce la început, cerințele față de împrejurimi erau ridicate pentru ca ajutoarele inteligente să se orienteze, acum acest lucru se poate face aproape oriunde. Pentru o nouă fabrică sau un nou depozit pe un teren viran, cu tot ceea ce poate oferi tehnologia robotică, este mai degrabă o excepție și nu ar fi construit doar în scopul automatizării. Acest lucru înseamnă că soluțiile de automatizare trebuie integrate în structurile de depozitare existente ("brownfield"). Culoarele înguste sunt lipsite de lanțuri de procese ideale în care toate rutele sunt libere, dar unde, în schimb, poate exista ceva în cale la un moment dat. Cu toate acestea, provocarea deosebită este reprezentată de operațiunile mixte, în care vehiculele automatizate trebuie să opereze împreună cu vehiculele manuale și cu transportul de persoane, deoarece "automatizarea îngrădită", adică automatizarea într-o zonă separată, nu este posibilă într-un depozit "brownfield". STILL are soluții adecvate și pentru acest lucru: stivuitoarele industriale cu autoînvățare care se pot deplasa în siguranță și în mod eficient chiar și în condiții nefavorabile - împreună cu separarea inteligentă a transportului orizontal și vertical cu echipamente adecvate pentru operațiuni mixte.

Automatizare inteligentă

O separare inteligentă a operațiunilor de transport vertical și orizontal necesită o mare varietate de tipuri de vehicule disponibile. Apoi, fiecare vehicul poate prelua exact sarcinile pentru care este cel mai potrivit - și, astfel, prețul și performanța corespund, de asemenea, cerințelor și așteptărilor clienților. De ce ar trebui să se utilizeze un vehicul relativ voluminos, cum ar fi un transpalet cu ridicare la mare înălțime sau un stivuitor telescopic, pentru transportul pe distanțe lungi, în locul unui robot mobil autonom (AMR)? Ca să nu mai vorbim de faptul că stivuitorul nu va ajunge nici măcar direct la lucrătorii de pe linia de producție din cauza condițiilor de spațiu restrâns de acolo. În acest caz, este mai bine să se utilizeze un AMR, care ajunge rapid la locul de muncă de pe linia de producție și chiar iese în evidență în ceea ce privește costurile de achiziție. Cu designul său compact, acesta ocupă abia jumătate din spațiul unui stivuitor pentru a ridica și livra încărcătura. În plus, la STILL puteți alege între versiunea entry-level ACH, care navighează prin cod QR pe sol, și AXH pentru o flexibilitate și mai mare. AXH intră în joc atunci când vine vorba de aplicații mai complexe. De asemenea, funcționează bine în cazul unei operațiuni mixte, adică în interacțiune colaborativă cu alte vehicule cu ghidaj automat (AGV), cum ar fi dispozitivele verticale de preluare a comenzilor sau stivuitoarele cu rază de acțiune. Dar funcționează la fel de bine și cu vehicule care nu sunt încă automatizate.

Adaptarea nivelului de automatizare la cerințe

Principala diferență între modele este gradul de autonomie pe care îl oferă un astfel de robot mobil. STILL a demonstrat recent acest lucru foarte clar într-un scenariu de automatizare la LogiMAT 2023. Așadar, este vorba despre cât de inteligent, cât de deștept este de fapt AMR-ul, pentru a putea face față unor situații imprevizibile sau unui mediu mai puțin ideal. În practică, acest lucru înseamnă că un robot autonom inteligent nu are nevoie de un mediu idealizat, ci - la fel ca și colegii săi umani - se poate adapta la mediul înconjurător. Obstacolele din calea de deplasare pot fi ocolite, iar în cazul unor blocaje totale, acesta își poate reorganiza complet traseul planificat în prealabil și poate găsi rute alternative către destinație. Tocmai aceste capacități sunt cele care permit utilizarea roboților inteligenți în aplicațiile brownfield, de asemenea în operațiuni mixte cu vehicule acționate manual.

Primul vehicul de transport autonom de la STILL este OPX iGo neo. Un dispozitiv inteligent și autonom de preluare a comenzilor, care sprijină angajații la locul de muncă în calitate de robot asistent ("co-bot"). Dar vehiculul poate face mult mai mult. În cadrul diferitelor proiecte de cercetare, STILL a demonstrat că neo este, de asemenea, capabil să funcționeze complet autonom. Ceea ce este interesant este că senzorii necesari există deja, astfel încât acesta poate servi drept platformă ideală pentru pași ulteriori în vederea dezvoltării capacităților sale de inteligență artificială.

Tehnologia de automatizare inteligentă are nevoie de modularitate în hardware și software

Totuși, acest lucru nu este totul: STILL face ca automatizarea proceselor industriale să fie și mai inteligentă prin faptul că face ca automatizarea să fie scalabilă și prin utilizarea principiului plug-in. "Pentru a ține pasul cu cerințele clienților și cu viteza necesară, atât în producție, cât și în implementarea vehiculelor automatizate, sunt necesare module standardizate care pot fi combinate pentru a crea soluții individuale - atât pentru vehicule, cât și pentru software", explică Frank Müller. Numai modulele standardizate fac posibilă proiectarea unor soluții automatizate scalabile. Müller: "Avem nevoie de această modularitate sub forma unui kit de construcție pentru a putea produce vehicule și a le pune în funcțiune mai rapid. Întreținerea, repararea și modernizarea, totul este facilitat de tehnologia porționată." În plus, construcția modulară face posibilă integrarea mult mai rapidă a unor caracteristici suplimentare, noi și, astfel, o reacție mai flexibilă la tendințe, la dorințele clienților și la noile cerințe.

VDA 5050

În fața lipsei continue de personal și a presiunii crescânde a costurilor, viziunea STILL este de a aduce soluții automatizate pentru publicul larg. Sistemele de transport fără șofer (AGV) nu ar trebui să fie soluții de nișă, ci să devină potrivite pentru piața de masă. Un pas important pe această cale este interfața VDA 5050 - "limbajul" universal, ca să spunem așa, pentru diferite sisteme existente. Într-o lume interconectată, nu mai este posibil ca fiecare producător să dezvolte propriile sisteme. În schimb, flotele mixte cu vehicule de la diferiți producători ar trebui să poată fi, de asemenea, automatizate fără compromisuri. Acesta este motivul pentru care mai mulți utilizatori și producători de AGV și-au unit forțele pentru a realiza acest proiect de interfață comună. Și cu succes: în cadrul taberei de testare Intralogistics Test Camp din cadrul IFOY Test Days 2023, vehiculele de la STILL și de la alți cinci producători au funcționat pentru prima dată împreună în cadrul unui sistem de control al KION Group. Acest scenariu de testare din Dortmund s-a desfășurat timp de patru zile - și a funcționat în mod fiabil, demonstrând modul în care funcționează transmiterea comenzilor și a datelor de stare. În perioada 27-30 iunie 2023, proiectul va avea loc la târgul automatica din München - iar STILL va participa din nou la el. În același timp, interfața de comunicare este dezvoltată în continuare, astfel încât, în viitor, aceasta să fie standardul integrat în fiecare nou vehicul automatizat de la STILL.