Tehnologia Fuel Cell

Intralogistică cu acționare cu hidrogen

Alimentarea intralogisticii cu hidrogen

Alegerea dintre o intralogistică rentabilă și adoptarea unei abordări neutre din punct de vedere climatic e de mult de domeniul trecutului. Sistemele energetice inovatoare, cum ar fi tehnologia Fuel Cell, permit exploatarea utilajelor industriale fără probleme în mai multe schimburi, fără a produce emisii de CO2. Acest lucru se obține utilizând hidrogen verde, produs sustenabil.


Avantajele tehnologiei Fuel Cell

Aplicații

  • Economie de timp pentru că nu trebuie să schimbați bateria
  • Disponibilitate ridicată a utilajelor datorită timpului scurt de încărcare de aprox. 2-3 minute
  • Alimentare continuă cu energie, fără scăderi de performanță
  • Utilizare în spații închise și în aer liber cu durate de funcționare de până la 8 ore

Infrastructură

  • Economie de spațiu și integrare flexibilă a dozatoarelor (pompe de combustibil) de-a lungul rutelor de transport
  • Nu necesită camere de depozitare sau de încărcare
  • Nu necesită sisteme de ventilație
  • Hidrogenul poate fi generat intern folosind electroliza

Ecologice

  • Emisii zero - singurele „deșeuri” sunt apă/abur
  • Sursă curată de energie - ideală pentru industriile în care igiena este critică
  • Reducerea amprentei de carbon
  • Nu se utilizează minerale de pământuri rare

Tehnologia Fuel Cell

Utilaje cu Fuel Cell

STILL vă oferă opțiunea de a comanda echipamente selectate din fabrică drept versiune „gata pentru Fuel Cell”, care funcționează similar cu opțiunea „Gata pentru Li-ion”. Cu această opțiune, echipamentele sunt concepute pentru o anumită Fuel Cell, iar Fuel Cell poate fi integrată ulterior dacă este necesar, conform dorințelor clientului.

Cu cât sunt mai multe utilaje industriale alimentate cu hidrogen, cu atât este mai eficient sistemul energetic cu Fuel Cell. De aceea, avem sisteme de Fuel Cell de 24 V, 48 V și 80 V disponibile pentru portofoliul nostru de selectoare de comenzi, tractoare de remorcare, transpaleți cu operare la mare înălțime, stivuitoare cu operare la mare înălțime și stivuitoare cu furcă și contragreutăți.

În general vorbind, tehnologia de Fuel Cell este ideală pentru aplicații pe echipamente cu un număr mare de ore de funcționare sau exploatate în mai multe schimburi.

Componentele infrastructurii de hidrogen

Când treceți la un sistem energetic cu Fuel Cell, este important să vă asigurați că aveți utilajele potrivite, precum și infrastructura necesară. Aceasta cuprinde practic următoarele:

  • Utilaje cu Fuel Cell
  • Stații de alimentare cu hidrogen (dozatoare)
  • Facilități de stocare a hidrogenului
  • O sursă de hidrogen, de ex., prin livrări sau producție internă (electroliză)

Ca partener de intralogistică, STILL oferă echipamente cu Fuel Cell și colaborează cu parteneri de renume internațional pentru asigurarea că se poate pune în aplicare o soluție energetică cuprinzătoare (celule de combustie și infrastructură de combustibil).


Sursele de energie ale viitorului pentru intralogistică

Hidrogenul ca sursă de energie

O moleculă compactă cu multă energie. În lumea surselor de energie, hidrogenul este viitorul. Datorită utilizării electricității produse regenerativ, poate fi produsă într-un mod neutru din punct de vedere climatic și este ideală pentru aplicații industriale, generarea de energie termică și electrică, precum și pentru mobilitate și intralogistică. Hidrogenul este de 14 ori mai ușor decât aerul, este netoxic, necoroziv și neradioactiv. Hidrogenul nu este susceptibil de ardere spontană și arde curat, cu o flacără incoloră. Pe scurt, hidrogenul este plin de energie și poate fi produs ca sursă de energie sustenabilă, mai verde, neutră din punct de vedere al amprentei de carbon.

Fuel Cell în intralogistică

Când vorbim despre Fuel Cell din sectorul utilajelor industriale, ne referim la „module de înlocuire a bateriei” (BRM). Un BRM este un sistem închis și corespunde unui compartiment specific de baterie prin forma, dimensiunea și greutatea sa. BRM conține toate componentele necesare pentru a genera electricitate. Acestea sunt Fuel Cell, rezervorul de hidrogen, orificiile rezervorului și o mică baterie litiu-ion, precum și alte componente.

Odată ce rezervorul este umplut cu hidrogen, care durează doar câteva clipe, celula de combustie produce energie electrică pentru aplicația dorită direct la bordul utilajului. Procesul generează emisii de vapori de apă sau apă pură. Bateria litiu-ion integrată acționează ca depozit de energie, alimentând echipamentul cu un flux constant de energie. Prin acest proces, orice energie în exces sau recuperată este stocată temporar, ceea ce înseamnă că echipamentul poate satisface cu ușurință vârfurile consumului de energie electrică, de ex., când ridică o încărcătură.


Tehnologia cu Fuel Cell în acțiune

Carrefour

În 2018, compania franceză de vânzare cu amănuntul Carrefour a introdus în noul său centru logistic din Vendin-Le-Vieil, în nordul Franței, o flotă de echipamente acționate cu hidrogen, cu 137 de utilaje de deservit depozitele, cu tehnologie STILL. Cu proiectul în două faze HyLIFT-EUROPE, cu finanțare UE, partenerii stabilesc o etapă importantă pentru utilizarea hidrogenului ca sursă de energie alternativă și demonstrează că această tehnologie este fiabilă în logistica dură de zi cu zi.

Corstyrène

La sfârșitul anului 2021 este programată deschiderea primei stații de alimentare cu hidrogen verde de pe insula Corsica, în unitatea de producție a companiei Corstyrène specializate în izolare termică din Aléria. Electrolizorul folosit pentru producerea hidrogenului necesar va fi furnizat cu până la 99 kWc din panourile solare instalate în parcarea uzinei. În primă fază, va produce suficientă energie pentru a umple șapte stivuitoare cu Fuel Cell STILL RX 20.

Întrebări frecvente despre tehnologia Fuel Cell

Care este importanța hidrogenului pentru intralogistică?

În ceea ce privește UE, există obiectivul „UE verde 2050”, adică UE ar trebui să fie neutră din punct de vedere climatic până în 2050. Scopul este de a evita emisia de CO2. O abordare a reducerii gazelor cu efect de seră este utilizarea de hidrogen verde, H2, care poate fi transformat în energie și căldură într-un mod neutru din punct de vedere climatic. Utilizarea hidrogenului verde în intralogistică ar putea fi, prin urmare, o pârghie majoră dacă este să se evite cu totul emisiile de CO2. În combinație cu alte aplicații logistice, de ex., o flotă de camioane de mare tonaj funcționând pe hidrogen, pot fi create sinergii și se pot reduce foarte mult costurile de exploatare.

De ce există hidrogen „pe culori”?

"Pentru a atinge obiectivul „UE verde”, trebuie produs și utilizat „hidrogen verde”. Culoarea hidrogenului se referă la procesul de extracție. Hidrogenul verde este produs din surse de energie durabile, care nu se epuizează, de ex., prin utilizarea energiei eoliene sau fotovoltaice.

Mai există și „hidrogen gri”, care este încă utilizat în prezent. În producția de hidrogen gri, gazul natural este de obicei transformat în hidrogen și CO2 sub căldură (reformare la abur). CO2 este apoi eliberat neutilizat în atmosferă, crescând astfel efectul de seră global: producția unei tone de hidrogen generează aproximativ 10 tone de CO2.

Hidrogenul albastru este hidrogen gri, dar CO2-ul este captat și stocat în timpul producției (Captarea și stocarea carbonului, CCS). Astfel, CO2 generat în timpul producției de hidrogen nu este eliberat în atmosferă, iar producția de hidrogen poate fi considerată neutră în CO2 din punct de vedere al bilanțului. Hidrogenul produs prin descompunerea termică a metanului (piroliza metanului) se numește hidrogen turcoaz. În loc de CO2, acest proces generează carbon solid."

Ce se întâmplă în interiorul unei Fuel Cell?

Într-o pilă de combustie, hidrogenul realimentat este transformat în apă cu adiție de oxigen atmosferic. Această reacție chimică generează energie electrică ce vine utilizată pentru alimentarea vehiculului.

Ce este Fuel Cell pentru intralogistică?

În domeniul intralogisticii, o Fuel Cell se referă întotdeauna la așa-numitul „modul de înlocuire a bateriei” (BRM). Acest modul de înlocuire a bateriei este un sistem general închis și corespunde unei anumite baterii din punct de vedere al formei, dimensiunii și greutății. BRM conține toate componentele necesare pentru a genera electricitate: stivă de Fuel Cell (unde are loc reacția chimică), rezervor de hidrogen (350 bar), orificiile rezervorului, baterie litiu-ion, dezumidificator pentru apa tehnologică, compresor, ventilator, filtru de aer, sistem electric și alte componente.

Cât timp pot conduce cu un rezervor plin?

Fuel Cell pentru aplicații intralogistice sunt proiectate pentru până la un schimb de lucru. Dar durata reală depinde de aplicația clientului. Marele avantaj al unei pile de combustie este timpul de alimentare foarte scurt de 2-3 minute.

Pot converti echipamentele mele STILL existente în echipamente cu Fuel Cell?

Nu. STILL oferă în prezent opțiunea „gata pentru Fuel Cell” doar pentru echipamente noi din fabrică. Modernizarea vehiculelor existente nu este posibilă.

Ce se înțelege prin infrastructură cu Fuel Cell?

Hidrogenul necesar este comparabil cu motorina pentru stivuitoarele cu ardere internă. Dar hidrogenul diferă în ceea ce privește producția, transportul, depozitarea și măsurile de siguranță necesare. Infrastructura poate varia - în funcție de faptul dacă hidrogenul este produs la fața locului prin electroliză sau livrat pe remorci. Prin urmare, componentele posibile sunt:

  • Remorcă cu hidrogen, dacă H2 este livrat
  • Electrolizor de hidrogen, dacă H2 este produs la fața locului, de ex., din energie eoliană sau fotovoltaică
  • Compresor de înaltă presiune
  • Stocare intermediară de înaltă presiune
  • Sistem de conducte
  • Distribuitor (dozator pentru alimentarea cu H2)
Ce trebuie respectat din punct de vedere legal în contextul utilizării tehnologiei Fuel Cell?

Pentru operarea, realimentarea și stocarea unei Fuel Cell sau a unui echipament alimentat cu Fuel Cell împreună cu o infrastructură de hidrogen, trebuie respectate legile/reglementările naționale și/sau regionale. În funcție de amplasament, agențiile locale de reglementare, pompierii și firmele de asigurări trebuie implicate în planificare și construcție. Pentru construcția infrastructurii de hidrogen, există planificatori specializați și experți în construcții care pot oferi sfaturi.

Cum este promovată utilizarea tehnologiei Fuel Cell?

Există diferite instituții care oferă finanțare, inclusiv:

Cum pot obține o subvenție pentru Fuel Cell?

Programele de finanțare sunt limitate în timp și au bugete fixe. De regulă, părțile interesate trebuie să depună o cerere pentru bugetul de finanțare printr-o cerere de finanțare și să concureze cu alți solicitanți. Accentul este pus pe volumul de CO2

Contactați-ne

Vreți să aflați mai multe? Contactați-ne pentru informații suplimentare.

Contacteazã-ne: +40 37 222 095 6

Solicitați la: Tehnologie Fuel Cell

Vă rugăm să completați formularul de mai jos. Vă vom contacta cât mai curând posibil.

Titlu*
Acest site este protejat de Friendly Captcha si respectá Politica de confidențialitate Friendly Captcha.

Ați putea fi interesați de: